سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1340869---
بازدید امروز: ----79-----
بازدید دیروز: ----58-----
دهان و دندان - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    دهان و دندان - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    دهان و دندان - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • یافته ای تازه درباره نخ ‌دندان
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 2:37 عصر

    یافته ای تازه درباره نخ ‌دندان

    یک بررسی نشان داد که تنها دو هفته نخ دندان کشیدن، علاوه بر مسواک زدن، می‌تواند خونریزی لثه‌ها را کاهش دهد و بوی بد دهان را برطرف کند.‌

    به گزارش هلث دی نیوز در این بررسی، 51 جفت دو قلوی 12 تا 21 ساله به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه روزی دو بار دندان‌ها و زبانشان را مسواک می زدند و گروه دیگر علاوه بر این کار دو بار در روز نخ دندان می‌کشیدند.

    پس از دو هفته، گروهی که مسواک می‌زدند و نخ دندان می‌کشیدند، 38 درصد کمتر  دچارخونریزی لثه شدند و بوی بد دهان آنها نیز کاهش یافت. بر عکس در گروهی که نخ دندان نمی‌کشیدند، خونریزی لثه 4 درصد افزایش یافت.

    دکتر والتر برتز از کالج دندان پزشکی دانشگاه نیویورک و سرپرست این تحقیق  گفت:"خونریزی لثه و بوی بد دهان اغلب اولین علامت بهداشت بد دهان است که در نهایت ممکن است به مشکلات بیشتر بافت‌های اطراف دندانی(پریودنتال) منجر شود.

    یک راه مناسب برای جلوگیری از بیماری بافت‌های اطراف دندانی و پوسیدگی دندان رعایت کامل بهداشت دهان در خانه و  مراجعه مرتب به دندان پزشک است."       

    منبع:همشهری


        نظرات دیگران ( )

  • از دست دادن دندان ها
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 2:35 عصر

    از دست دادن دندان ها
    انسان دو بار در طول زندگی خود صاحب دندان می‌شود. یکی در سال‌های ابتدایی زندگی است که دندان‌های شیری در دهان کودک ظاهر می‌شود. بعد از 6-7 سال دندان‌های شیری کم کم در فرایندی طبیعی می‌ریزند و دندان‌های دائمی در دهان کودک ظاهر می‌شوند. از دست رفتن دندان‌های دائمی به منزله خالی ماندن همیشگی محل شان در حفره دهان خواهد بود.


    اگر هر فردی مراقبت‌های ساده بهداشتی دهان و دندان را رعایت کند مطمئنا شانس از بین رفتن دندان‌هایش بسیار کاهش خواهد یافت، اما از آنجا که این مراقبت‌ها هرگز به‌طور کامل اجرا نمی‌شوند، دندان‌ها نیز در معرض خطر از دست رفتن قرار دارند.

    به‌طور کلی دندان‌ها به دو صورت از دست می‌روند: یا به‌دنبال فرایندهای عفونی نظیر پوسیدگی و بیماری های لثه، و یا به دنبال وارد آمدن صدمه‌ای به دندان‌ها.

    به هر حال، دندان‌ها به هر دلیلی که از دست بروند، عملکرد و زیبایی وابسته به آنها با اختلال روبه‌رو می‌شود.

    بنابراین جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته امری واجب خواهد بود که توسط پروتزهای دندانی یا همان دندان‌های مصنوعی صورت می‌گیرد.

    به‌طور کلی واژه پروتز به هر شیء خارجی اطلاق می‌شود که برای جایگزین کردن بافتی از دست رفته در بدن کار گذاشته می‌شود. طبعا پروتزهای دندانی، وظیفه بازسازی ظاهر و عملکرد دندان‌های از دست رفته یا به‌شدت تخریب شده را بر عهده دارند.

    عوارض از دست رفتن دندان‌ها
    وقتی دندانی از دست می‌رود، بر حسب اهمیت آن دندان، فرد با مشکلات مختلفی روبرو می‌شود. اولین مشکل فرد مربوط به فرایند جویدن است. از دست رفتن دندان به‌خصوص دندان‌های آسیاب بزرگ، جویدن را دچار اختلال می‌کند.

    مشکل دیگر به هم ریختن سازماندهی دندان‌هاست. دندان‌ها در ارتباط با یکدیگر و مجموعه آنها در ارتباط با مفصل گیجگاهی فکی و عضلات جونده، ساز و کار بسیار پیچیده‌ای دارند که به آن(اکلوژن) می‌گویند. گرچه این جا مجال پرداختن به این بحث تخصصی نیست، اما به‌طور اختصار باید گفت از دست رفتن حتی یک دندان باعث اختلال اکلوژن می‌شود.

    ساده‌ترین نمونه آن از دست رفتن اولین دندان آسیاب بزرگ فک پایین به‌دلیل پوسیدگی است. در این حالت دو دندان کناری، یعنی دومین دندان آسیای بزرگ وکوچک به‌طرف فضای خالی ناشی از کشیده شدن آسیاب بزرگ منحرف می‌شوند. در نتیجه تماس بین این دو دندان با دندان‌های فک فوقانی دچار اشکال می‌شود.

    دندان‌های فوقانی هم که دندانی را درفک پایین مقابل خود ندارند، دچار رویش بیش از حد شده و به طرف پایین حرکت می‌کنند. دندان‌های جلوتر هم به‌ دلیل برهم خوردن تماس ها با دندان‌های عقبی دچار درهم ریختگی می‌شوند. در ادامه مشکلات بافت‌های نگهدارنده هم به مشکلات دندانی افزوده می‌شود که درمان تمامی آنها پُرهزینه و سخت خواهد بود.

    یکی از مهم‌ترین مشکلات به دنبال از دست رفتن دندان‌ها و جایگزین نکردن آنها، تحلیل استخوان فک است. اگر فعالیت هر عضوی در بدن متوقف شود، آن عضو به مرور دچار تحلیل و فرسودگی می‌شود.

    فعالیت فیزیولوژیک استخوان فک هم به‌دنبال از دست رفتن دندان‌ها مختل شده و استخوان به‌طور برگشت ناپذیر دچار تحلیل می‌شود و اگرچاره ای برای این مشکل اندیشیده نشود، امکان انجام درمان های عادی پروتز نیز در آینده میسر نخواهد بود.

    مشکل دیگر مرتبط با از دست رفتن دندان‌ها، به‌خصوص دندان‌های جلویی، به‌هم خوردن زیبایی فرد است. در این حالت، فرد حتی ممکن است در جامعه و هنگام شرکت در فعالیت‌های اجتماعی دچار مشکل شده و به تبع آن با مشکلات روحی و افسردگی مواجه شود.

    از دست رفتن دندان‌ها برای بسیاری افراد نشانه پیری و از کارافتادگی است که می‌تواند همراه با مشکلات روحی برای این قبیل افراد باشد. صحبت کردن نیز به دنبال از دست رفتن دندان‌های جلویی ممکن است دچار اشکال شود.

    انواع پروتزهای دندانی
    بر حسب تعداد یا محل دندان‌های از دست رفته یا شدت تخریب دندان‌ها می‌توان از طرح درمان‌های متفاوتی استفاده کرد. به‌طور کلی سه نوع درمان پروتز وجود دارد: متحرک، ثابت و پروتزهای متکی بر ایمپلنت.

    پروتز متحرک همان‌طور که از نامش پیداست، شامل درمان‌هایی است که پروتز در آن متحرک بوده و قابل خارج کردن از حفره دهان است. خود پروتزهای متحرک دو نوع هستند: کامل و پارسیل. پروتز کامل، همان دندان مصنوعی‌های معروفی هستند که به‌دنبال از دست رفتن دندان‌های یک یا هر دو فک ساخته می‌شوند و اغلب افراد مسن از همین دست دندان‌ها استفاده می‌کنند.

    اگر هم فرد تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده باشد، می‌توان از پروتزهای پارسیل استفاده کرد. این پروتزها که به پلاک‌های متحرک معروف هستند، به وسیله قلاب‌های فلزی به دندان‌های باقیمانده گیر می‌کنند.

    ایراد بسیار بزرگ پروتزهای متحرک، جدا از بحث متحرک بودن و مشکلات مربوط به آن، عدم جلوگیری از تحلیل استخوان باقیمانده است. بنابراین دیر یا زود این پروتزها گیر خود را از دست داده و اصطلاحاَ لق می‌شوند که نیاز به قالب‌گیری و تصحیح دارند. در عین حال این پروتزها نیاز به مراقبت های خاصی دارند و شب‌ها باید حتما از دهان خارج شوند.

    نوع دیگری از پروتزهای متحرک که در حال حاضر رواج بیشتری در کشور ما پیدا کرده (اوردنچر)است. در اوردنچر ریشه‌های قابل نگهداری دندان‌های جلویی (عمدتا دندان نیش) درمان ریشه شده و پروتز متحرک کامل، با اتصالات مخصوصی به این ریشه‌ها متصل می‌شود. حسن بزرگ این پروتزها تحلیل بسیار کمتر استخوان فک و گیر بالاتر آنها در مقایسه با پروتزهای کامل عادی است.

    پروتزهای ثابت (یا همان روکش‌های چینی) رایج‌ترین روش درمان در تمام دنیا برای جایگزین کردن یک یا دو دندان از دست رفته در شرایطی است که دندان‌های کناری در دهان وجود دارند. همچین پروتز ثابت، اصلی‌ترین درمان برای بازسازی دندان‌های تخریب شده‌ای است که امکان انجام درمان‌های عادی ترمیمی برای‌شان وجود ندارد.

    اگر یک یا چند دندان از دست رفته باشند و دندان‌های کناری وجود داشته باشند، می‌توان دندان‌های کناری را تراش داده و یک پل (بریج) روی این پایه‌های باقیمانده سوار کرد که دندان یا دندان‌های غایب را جایگزین می‌کند.

    ایراد بزرگ این درمان تراش خوردن دندان‌های سالم است که بسیاری از بیماران به‌همین دلیل آن‌را نمی‌پذیرند. اما در بازسازی دندان‌های به‌شدت تخریب شده که اغلب آنها تحت درمان ریشه قرار گرفته اند، ابتدا هسته‌ای شبیه شکل دندان تراش خورده روی دندان ساخته شده و سپس روکش روی این هسته سوار می‌شود.


    سومین نوع درمان های پروتز را ایمپلنت تشکیل می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید ایمپلنت یک پایه فلزی از جنس تیتانیوم است که با جراحی داخل استخوان فک کاشته می‌شود و بعد از شکل گیری استخوان در اطراف آن، پروتز روی پایه نصب می‌شود. این درمان دارای دو مرحله ی مجزای جراحی و پروتز است که در برخی موارد توسط دو متخصص و در برخی موارد توسط یک دندان پزشک انجام می‌شود.

    پروتز‌های متکی بر ایمپلنت مثل انواع دیگر، پروتز ثابت یا متحرک هستند. نوع متحرک پروتزهای متکی بر ایمپلنت صرفاَ شامل اوردنچر است. در این حالت 2 یا 4 ایمپلنت در قدام فک پایین و4 یا6 ایمپلنت در فک بالا کار گذاشته می‌شود و این پایه‌ها مثل ریشه دندان طبیعی به پروتز متصل می‌شوند. برای افراد با تحلیل استخوان وسیع یا افرادی که از لحاظ مالی توان پرداخت هزینه بالای پروتزهای ثابت ایمپلنت را ندارند، اوردنچر درمان مطلوبی است.

    در پروتز ثابت نیز همان دندان روی ایمپلنت کاشته شده، بازسازی می‌شود و دیگر نیازی به تراش خوردن دندان‌های سالم اطراف وجود ندارد. جدا از این مزیت بزرگ، مهم‌ترین برتری ایمپلنت بر پروتزهای عادی، تحلیل استخوانی به مراتب پایین‌تری است که در طول استفاده از ایمپلنت رخ می‌دهد.

    بزرگ‌ترین ایراد ایمپلنت شاید هزینه بالای آن باشد که البته در ایران بسیار پایین‌تر از کشورهای دیگر است.

    یک نکته مهم اینکه هر بیماری برای درمان ایمپلنت مناسب نیست؛ مثلا سیگاری‌های قهار یا افراد مبتلا به برخی بیماری‌های پیشرفته یا افراد بی‌توجه به بهداشت، گزینه‌های مناسبی برای دریافت ایمپلنت نیستند.

     یک نکته تکراری
    تمام انواع پروتز به مراقبت های بهداشتی حتی دقیق‌تر از خود دندان‌ها احتیاج دارند. متأسفانه برخی از مردم تصور می‌کنند با نصب پروتز، دیگر نیازی به رعایت مسائل بهداشتی دهان و دندان نیست. این طرز فکر کاملاَ اشتباه است. اگر هر فردی که در دهان خود پروتز دارد به مسائل بهداشتی بی‌توجه باشد، بسیار سریع تر از آنچه تصور می‌کند، با تخریب دندان‌های اطراف و زیر پروتز یا مشکلات عدیده بافت نرم و مخاط دهان روبه‌رو خواهد شد.

    دکتر علیرضا آشوری


        نظرات دیگران ( )

  • راه جدید برای رفع بوی‌ دهان
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 2:26 عصر

    راه جدید برای رفع بوی‌ دهان

    بوی بد دهان

    بوی بد دهان، از آن مشکلاتی است که گاه ممکن است علت خطرناکی نداشته باشد، اما می‌تواند آن چنان باعث آزار انسان بشود که روابط اجتماعی او را مختل کند و حتی باعث گوشه‌نشینی و انزوای او شود.

    تازه‌ترین مطالعات نشان داده است که می‌توان این مشکل را با راه‌حل‌ ساده‌ای از بین برد.

    به گزارش رویترز، مطالعه‌ای که یک دانشجوی دندان پزشکی دانشگاه ایالتی نیویورک آن را انجام داده نشان می‌دهد که روزی 2 بار مسواک زدن با استفاده از خمیردندان‌های آنتی‌باکتریال و همچنین تمیز کردن سطح زبان، می‌تواند تا حد زیادی این حالت ناخوشایند را از بین ببرد. البته بوی بدن دهان، علل گوناگونی دارد که برخی از آنها قابل رفع هستند؛ مانند پوسیدگی دندان‌ها ، ترشح پشت حلق به‌ دلیل عفونت سینوس‌ها و یا عفونت در سایر اجزای دهان.

    اما گاهی اوقات هیچ دلیلی برای این بوی ناراحت‌کننده وجود ندارد و مسواک زدن و استفاده از خوشبوکننده‌های دهانی تنها راه حل موقت این مشکل هستند.

    یکی از علل شناخته‌شده بوی بد دهان، تجمع برخی انواع باکتری‌هاست که حتی بدون ایجاد عفونت، با تولید ترکیبات گوگرددار، می‌توانند بویی شبیه به تعفن را در دهان ایجاد کنند. این بو، با مسواک، خمیردندان یا دهان‌شویه‌های معمول از بین نمی‌رود.

     اما این مطالعه، تأثیر نوعی خمیردندان خاص را‌ روی میزان تجمع این باکتری‌ها بررسی کرده است.

    این خمیر دندان ، حاوی ترکیبی آنتی‌باکتریال، موسوم به "تریکلوسان" است و ارزیابی‌ها حاکی از آن است که می‌تواند با باکتری‌های مولد بوی بد دهان نیز مبارزه کند. تمیز کردن سطح زبان نیز از جمله اجزای این روش پیشنهادی بوده است.

    این محققان، مقدار 20 نوع باکتری مختلف مؤثر در تولید این گونه مواد بدبو را در هوای بازدم افرادی که از بوی بد دهان‌شان شکایت داشتند، دو بار اندازه‌گیری کردند؛ یک بار قبل و بار دوم بعد از یک دوره 24 روزه ی استفاده از این روش.

    نتایج نشان داد میزان باکتری‌ها تا یک‌ چهارم کاهش پیدا کرده و خود افراد هم احساس می‌کردند بوی دهان‌شان به طرز محسوسی کم یا رفع شده است.

    "تریکلوسان"، ماده‌ای است با خواص ضد باکتری که البته در همه خمیردندان‌ها وجود ندارد. این ماده در ترکیبات برخی شوینده‌ها، صابون‌ها، خوشبوکننده‌ها و همچنین داروهای ضد آکنه به کار می‌رود.

    در این مطالعه، از مارک خاصی از خمیر دندان استفاده شده که البته شرکت تولیدکننده آن، حامی مالی طرح تحقیقاتی بوده است. اما نتایج مطالعه، در نشست سالانه انجمن تحقیقات دندان پزشکی، در جمع صاحب‌نظران این رشته تخصصی ارائه شد.

    تخمین زده می‌شود که حدود 25 درصد از تمام بزرگسالان از بوی بد دهان‌شان رنج می‌برند.

    این میزان در افراد سالمند، بسیار بیشتر است و برخی آمارها حاکی از آن است که حدود 50 درصد از تمام سالمندان، دهان بدبویی دارند که احتمالا به‌دلیل ضعف سیستم ایمنی آنهاست که به انواع باکتری‌ها، اجازه و فرصت رشد بیشتر و تجمع در فضای دهانی را می‌دهد


        نظرات دیگران ( )

  • بعد از صبحانه مسواک نزنید!
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 2:21 عصر

    بعد از صبحانه مسواک نزنید!

    مسواک زدن

    مسواک زدن دندان ها قبل از صرف صبحانه، از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.

    اغلب مردم که به حفظ سلامتی دندان‌های خود اهمیت می‌دهند، روزی سه بار(پس از هر وعده غذایی) مسواک می‌زنند.

    اما تحقیقات جدید دانشمندان در انگلیس نشان داده است که مسواک زدن بلافاصله پس از صرف صبحانه سلامت دندان‌ها را تهدید می‌کند.

    این تحقیق نشان می دهد که بیش از یک سوم افراد (81 درصد) نمی دانند که مسواک زدن دندان ها بعد از خوردن غذاها و نوشیدنی های اسیدی باعث تخریب دندان ها می شود.

    غذاها و نوشیدنی های اسیدی مثل پرتقال، گریپ فروت و سایر مرکبات، آب میوه هاست که اغلب در وعده صبحانه (البته در برنامه های غذایی اروپایی ها) مصرف می شود و باعث نرم شدن مینای دندان می شود.

    مسواک زدن دندان ها بلافاصله بعد از مصرف غذاهای اسیدی باعث سایش مینای دندان و در نتیجه پوسیدگی آن می شود که درد و حساسیت شدید دندانی و همچنین مشکلات زیبایی ایجاد می کند.

    بزاق دهان خاصیت اسیدی این غذاها را خنثی می کند و محیط دهان را در حالت تعادل نگه می دارد ولی تحقیقات نشان می دهد یک ساعت طول می کشد تا بزاق اثر خود را نشان دهد. مصرف مداوم غذاهای اسیدی در طی روز باعث کاهش و فرسایش سطح دندان ها می شود.

    برای جلوگیری از فساد دندان ها به توصیه های زیر عمل کنید:

    * اگر می خواهید میوه یا آب میوه در صبحانه بخورید، قبل از صبحانه مسواک بزنید.

    * یا اینکه تا یک ساعت بعد از مصرف غذاهای اسیدی صبر کنید و بعد مسواک بزنید.

    * هنگام نوشیدن نوشیدنی های اسیدی از نی استفاده کنید تا تماس آنها را با دندان هایتان کم کنید.

    * بین وعده های غذایی تان به جای مصرف آب میوه یا نوشابه های گازدار، از شیر و آب استفاده کنید.

    * بعد از صرف غذا، آدامس بدون قند بجوید. این کار باعث ترشح بیشتر بزاق در دهان می شود که حالت اسیدی آن را خنثی می کند.

    * هنگام شروع صرف وعده ی غذایی، پنیر یا شیر بخورید تا هرگونه خاصیت اسیدی را خنثی کند.

    به طور کلی مصرف آب میوه ها برای حفظ سلامتی بدن توصیه می شود، ولی به یاد داشته باشید که مصرف پی در پی و زیاد این نوشیدنی ها در طی روز برای سلامتی دندان ها مضرّ است. لذا سعی کنید در مصرف هر نوع ماده غذایی (هر چند که مفید باشد) اصل اعتدال و میانه روی را رعایت کنید.


        نظرات دیگران ( )

    <   <<   11      

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]