سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کل بازدیدها:----1340823---
بازدید امروز: ----33-----
بازدید دیروز: ----58-----
ایدز - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
 
 
  • درباره من
    ایدز - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان
    عظیم جان ابادی
    وبلاگ موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران به شماره ثبت 174 واقع در زاهدان با اهداف کاهش آسیب و مواد مخدر ایدز که از جمله کارهای موفق این موسسه افتتاح اولین مرکزDIC(مرگز کذری معتادین )جنوب شرق کشور تحت حمایت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی س و ب ادرس مرکز زاهدان خیابان هیرمند شمالی بین هیرمند 47و49که این مرکز توانسته با تحت پوشش قراردادن بیش از 400معتاد گذری در یه سال گذشته در یکی از محله ای محروم شهر زاهدان امارخوب و قابل توجهی از خود به جای گذارد.ضمنا تمام سوالات شما رادر مورد ایدز-اعتیاد-آسیب های اجتماعی- مهارت های زندگی-ترک اعتیاد- جوابگو می باشد. تلفن های تماس:05414508964-09395438549وهمچنین در زمینه ترک اعتیاد و خدمات مشاوره ایی و حمایتی ویژه معتادین در شهر زاهدان به صورت رایگان همکاری مینماید
  • لوگوی وبلاگ
    ایدز - موسسه آسیب های اجتماعی ستایشگران زاهدان

  • پیوندهای روزانه
  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • مطالب بایگانی شده
    انواع مواد مخدر
    ایدز
    ترک اعتیاد
    همایش و کارگاه اموزشی موسسه ستایشگران
    بهداشت و سلامت
    دهان و دندان
    سلامت چشم ها
    کودکان
    داروها
    زنان و بارداری
    بیماری های کلیه
    بیماران دیابتی
    سرطان ها
    خون
    خواب و استراحت
    مراقبت از پا و کمر
    بزرگان علم پزشکی
    گوش حلق بینی - مو
    شناخت بیماری ها
    محیط زیست
    مضرات سیگار
    حجامت
    بیماری قلبی
    صرع
    سلامت روح و روان > آرامش ؛ عصبانیت
    سلامت روح و روان > معلولیت
    اعتماد به نفس و عزت نفس ؛ موفقیت ؛ کمرویی
    فقر بیکاری
    خودکشی
    دختران فراری و فحشا
    طلاق
    آسیب های اجتماعی مراکز غیر دولتی
    سلامت روح و روان > افسردگی ؛ بیماری های روانی
    مهر 1387
  • لینک دوستان من
    وبلاگ تخصصی حضرت معصومه «کریمه اهل بیت »
    عرشیان خاک نشین «شهید مرتضی بصیری»
    کریم اهل بیت
    تنها ترین سردار
    لینک باکس وبلاگ های مذهبی
    عاشقان وصال
    خط سبز
    وصال
    انتظار سبز
    حضرت مهدی عج
    هَل مِن ناصر یَنصُرنی
    خورشید خیبر
    نگاهی نو به فردا
    هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره و مقاله)
    مشکی رنگه عشقه
    ای تشنه لب
    پوست کلف
    عــــشقـــــولـــــک
    اتحادیه دانش آموزی سیستان و بلوچستان
    انجمن طنین تفتان(ملی،مردمی،مستقل)
    .•¤ خانه آرزو ¤•.
    شیعه مذهب برتر Shia is super relegion
    دست خط ...
    فرشتگان رنجور
    ماورای سکوت
    بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
    دم مسیحائی
    احساس با تو بودن
    گل یخ
    خلوت من
    دل نوشته های یک دختر شهید
    پشت جبهه
    شب مهتابی
    مه نو سفر
    وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
    او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم!
    نان ، عشق ، موتور هزار
    پلاک هشت
    کجایند مردان بی ادعا؟
    به برادرم مسیح
    کجایید ای شهیدان خدایی
    .:: رویش عشق::.
    در فراق وطنم
    امید آخر
    یک قدم تا پشت خاکریز
    قدرت شیطان
    آقاشیر
    بررسی عوارض استمناء و راه های ترک آن
    دل نوشته های کودک خیابانی
    تام ( تفکر - ایمان - محبت )
    سجاده ای پر از یاس
    تا ریشه هست، جوانه باید زد...
    خلوت تنهایی
    پرسه زن بیتوته های خیال
    فتوبلاگ
    آسیبهای اجتماعی
    آنالیز ریاضی قرآن
    مذهب عشق
    عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • وضعیت من در یاهو
  • آمار ایدز در ایران
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 5:35 عصر

    آمار ایدز در ایران

    یک نفر در هر 500 نفر جمعیت

    خون آلوده در ایدز

    مدیر برنامه مشترک سازمان ملل، دکتر حمیدرضا ستایش در زمینه ایدز در ایران گفت: "ایران در پیشگیری از بیماری ایدز در منطقه حرف اول را می ‌زند، ولی روند رو به رشد این بیماری حاکی از آن است که این اقدامات کمی دیر آغاز شده است."

    دکتر حمیدرضا ستایش افزود: "سیاست ایران در خصوص پیشگیری از بیماری ایدز یک نوع سیاست مثبت است، ولی روند رو به رشد این بیماری و گسترش آن علاوه بر معتادان تزریقی در بین دیگر اقشار جامعه، حاکی از آن است که این برنامه در حدود 4 تا 5 سال دیر شروع شده است."

    دکتر ستایش با اشاره به این که بر اساس آمار ثبتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر 14 هزار و 500 نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند، افزود:

    " البته این آمار می‌ تواند بیشتر از این نیز باشد، چرا که بسیاری از افراد HIV مثبت، از بیماری خود آگاهی ندارند و در صورت آگاهی نیز به دلایلی بیماری خود را پنهان می‌ کنند."

    وی اظهار داشت: "پیش بینی می ‌کنیم که از هر 500 نفر ایرانی، یک نفر به بیماری ایدز مبتلا باشد که این رقم بسیار بالایی است."

    بر اساس آمار ثبتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر 14 هزار و 500 نفر در کشور به بیماری ایدز مبتلا هستند.

    وی در خصوص پیشگیری از بیماری ایدز در ایران گفت: " فرد، محور اصلی پیشگیری قرار دارد و به این طریق از آلوده شدن سایر افرادی که با این فرد در ارتباط هستند، پیشگیری می‌ شود."

    دکتر ستایش افزود: "همچنین اقدامات ایران در زندان‌ها بسیار خوب بوده است، به گونه‌ای که درصدد انتشار اقدامات ایران به عنوان یک الگو در سطح جهان هستیم."

    وی احتمال گسترش بیماری ایدز در حاشیه شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد را رو به افزایش دانست و گفت: "در حاشیه این شهرها که با محرومیت نیز همراه است، تعداد مبتلایان به HIV زیاد است که در این راستا سازمان یونیسف سرمایه‌ گذاری‌هایی انجام داده است."


        نظرات دیگران ( )

  • ایدز هنوز تهدید می ‌کند، فریب نخوریم
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 5:35 عصر

    ایدز هنوز تهدید می ‌کند، فریب نخوریم

    آمار بیماران آلوده به ویروس ایدز همیشه محل مناقشه بوده است، نه فقط در کشور ما، بلکه حتی در دنیا.

    ایدز

    حدود 10 سال است که تعداد این بیماران (مشخصاً منظور کسانی هستند که آلوده به ویروس شده‌اند و نه آنها که علایم ایدز در آنها دیده می ‌شود.می‌ دانیم که بین آلودگی و شروع علایم می‌ تواند 10 سال فاصله باشد.) "حدود 40 میلیون نفر" اعلام می ‌شود.

    به این دریاچه، از یک سو رودی به نام بیماران جدید می ‌ریزد و آن را پر آب‌تر می ‌کند، و از سوی دیگر تبخیر اتفاق می ‌افتد، بیماران می ‌میرند و میزان آب دریاچه را در تعادل نگه می ‌دارند.

    به خاطر تلاش‌ها در جهت آگاهی مردم و گسترش روش‌های پیشگیری، تعداد بیماران جدید کم و کمتر می ‌شود، همچنان‌ که در مقابل، به خاطر پیشرفت‌ها در درمان، مرگ ‌‌ومیر کمتر می‌ شود.

    اما این معادله با گزارش جدید UNAIDS* (برنامه مشترک سازمان ملل درباره ایدز) که جدیداً خبرگزاری‌ها آن را مخابره کردند، ظاهراً کمی به‌ هم خورده است. این عدم تعادل، البته در جهت امیدوارکننده‌ای است.

     UNAIDS اعلام کرده است: شمار آلوده‌شدگان به ویروس اچ‌آی وی(HIV)، که در سال 2006 توسط همین نهاد نزدیک به 40 میلیون نفر اعلام شده‌ بود، در سال 2007 به 33 میلیون تقلیل یافته که نشان دهنده کاهش حدود 20‌درصد است.

    یک پنجم کاهش در یک سال. عجیب نیست؟ سازمان ملل متحد اعلام کرده کاهش شمار تخمینی مبتلایان، بخشی به‌ دلیل موفقیت برنامه‌های جلوگیری از بیماری ایدز و بخشی دیگر به ‌دلیل راه‌های قابل اعتمادتر برای ارزیایی تأثیر ایدز بوده‌است. اما احتمالاً قضیه به همین ‌جا ختم نمی‌ شود.

    آمار اعلام ‌شده توسط UNADIS حاصل جمع آماری است که کشورهای مختلف به سازمان ملل اعلام می ‌کنند و طبیعتاً قسمت عمده آن تخمینی است. به همین‌ خاطرهم مثلاً وقتی آمار تخمینی آلوده شدگان به اچ‌ای وی در هند، از 6 میلیون به 3 میلیون کم می‌ شود، آمار UNAIDS هم به ‌طور چشمگیری کاهش می ‌یابد.

    درمورد کشورهای جنوب صحرا در آفریقا هم همین اتفاق افتاده است. شمار آلوده شدگان به ویروس اچ‌ای وی، در این منطقه حدود 5/22 میلیون نفر اعلام شده، در حالی‌که پیش از این، آمار 28 میلیون نفری مبتلایان، در این منطقه لحاظ می ‌شد.

    نگرانی از کم‌ توجهی

    گزارش UNAIDS احتمالاً مهم ترین تأثیرش، ایجاد فضای روانی برای جلب سرمایه‌گذاری‌ها در تحقیقات پیشگیری و درمان ایدز است و به ‌نظر می ‌رسد گزارش اخیر، در جهت کمرنگ ‌شدن نگرانی‌ها، حرکت کرده، به عبارت دیگر شاید این گزارش، بر انگیزه سرمایه‌گذاران تأثیر منفی بگذارد، در حالی که هنوز مسئله ایدز، یک مسئله حل ‌شده، یا حتی در حال حل شدن، تلقی نمی‌ شود.

    شاید به همین ‌خاطر است که در ادامه گزارش UNAIDS، نویسندگان تأکید کرده‌اند برای جلوگیری از گسترش سریع ایدز لازم است منابع مالی بیشتری به این منظور اختصاص داده شود و 200 میلیارد دلار را برای این منظور پیشنهاد کرده‌اند. در این گزارش تأکید شده با بهبود نحوه مبارزه با ایدز، احتمال می ‌رود بتوان 16 میلیون مبتلای به ایدز را از خطر مرگ در اثر این بیماری نجات داد و از ابتلای 43 میلیون نفر دیگر جلوگیری کرد.

    نگاه تاریخی

    این یک واقعیت است که اوج آلودگی به ویروس ایدز، در اواخر دهه 1990 بوده است و حالا ما در سراشیبی قرار گرفته‌ایم.

    در فاصله سال‌های 1999 تا 2002 شمار افراد آلوده به "اچ‌آی وی " فقط در  مناطق آسیای مرکزی و اروپای شرقی سه برابر شد. تا اواخر دهه 1990 هم این‌ طور به‌ نظر می ‌رسید که این مناطق از اپیدمی ایدز جسته باشد، اما ناگهان آمار موارد ابتلا به ایدز به شدت بالا رفت و عمده علت آن هم استفاده از سرنگ‌های آلوده توسط معتادان به مواد ‌مخدر بود.

    اما وضع آفریقا تقریباً با همه‌جای دنیا متفاوت بود و شمار افراد آلوده در آسیای مرکزی و اروپای شرقی در مقایسه با قاره آفریقا ناچیز به حساب می ‌آمد.

    با این اوصاف بود که سال 2004، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در یک گزارش تحلیلی در مورد کشورهایی که ممکن است در آینده شاهد انبوه تازه‌ای از موارد آلودگی به این ویروس باشند، اعلام کردند تا سال 2010 در چین 10 میلیون نفر و در هند 20 تا 25 میلیون نفر به اچ‌آی‌وی آلوده خواهند شد.

    در آن گزارش، نتیجه‌گیری شده بود که از 45 میلیون مورد آلودگی که انتظار می ‌رود تا سال 2010 دیده شود، از 29 میلیون مورد می ‌توان از طریق پیشگیری و مراقبت‌های پزشکی پیشگیری کرد.

    ایران و ایدز

    کمی پیش از رسانه‌ای شدن گزارش اخیر UNAIDS، وزارت بهداشت ایران هم رسماً اعلام کرد، رشد ابتلا به ایدز در ایران 40 درصد کاهش یافته است. اگرچه وزیر بهداشت، ضمن اعلام این خبر، تأکید کرد نگرانی از شیوع این بیماری از طریق رفتارهای جنسی بیشتر شده است.

    طبق آخرین آمار، در حال حاضر حدود 16 هزار بیمار مبتلا به اچ‌آی‌وی در ایران شناسایی شده‌اند که 95 درصد آنها مرد هستند و 7/66 درصد آنها از طریق اعتیاد تزریقی آلوده شده‌اند. هنوز اکثریت این افراد معتادان تزریقی هستند، اگرچه انتقال ایدز از طریق سرنگ مشترک و اعتیاد تزریقی در کشور تا حدی کنترل شده است، اما نگرانی از امکان شیوع این بیماری از سایر روش‌ها به ‌خصوص رفتارهای جنسی وجود دارد.

    این، مسئله‌ای است که مسئولان وزارت بهداشت هم به آن معتقدند (این عین جملات وزیر بهداشت است: "این یک خطر بالقوه است که اگر از آن غفلت کنیم در آینده کشور را با مشکلات جدی مواجه می‌ کند و تمام دستاوردهای پر افتخار گذشته برای کنترل اچ‌ آی وی در کشور را که حاصل بیش از 10 سال تلاش همکاران ما در سراسر کشور است و اکنون آثارش نمایان شده است را بر باد می‌ دهد.") اما در عمل برنامه خاصی برای آنچه به تعبیر وزیر بهداشت می ‌تواند دستاوردهای گذشته را بر باد دهد، اجرا نمی ‌شود.

    البته کنترل ایدز در تمام دنیا کاری نیست که فقط از عهده وزارت بهداشت و سامانه‌های بهداشتی-درمانی بر‌آید، بلکه همکاری‌های بین بخشی، مؤثر است.

    اما گذشته از این، آمار رسمی نباید ما را فریب دهد. کارشناسان تأکید می ‌کنند، تعداد آلوده ‌شدگان واقعی به ویروس ایدز در ایران بین 70 هزار تا 100 هزار نفر است.

    نفس راحت نکشیم

    طبق گزارش اخیر، هر روز حدود 7 هزار نفر به ویروس اچ‌آی وی، آلوده شده و 5 هزار و 700 نفر در اثر بیماری ایدز جان خود را از دست می ‌دهند.

    کارشناسان UNAIDS تأکید کرده‌اند این بیماری در سال‌ جاری میلادی موجب مرگ 2 میلیون نفر، عمدتاً در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، شده است و می‌ گویند اکنون وقت آن نیست که مبارزه برای جلوگیری از این بیماری و درمان آن کاهش یابد.


        نظرات دیگران ( )

  • برنامه‌ وزارت بهداشت برای پیشگیری از ایدز
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 5:35 عصر

    برنامه‌ وزارت بهداشت برای پیشگیری از ایدز

    ایدز

    رئیس اداره ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه‌های پیشگیری از بیماری ایدز در کشور را تشریح کرد.

    دکتر" عباس صداقت" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایدز درمان قطعی ندارد، گفت: به همین دلیل پیشگیری از بروز این بیماری، راحت تر و ارزان تر از درمان آن است.

    وی، افزایش سطح دانش و آگاهی جامعه را نخستین برنامه راهبردی وزارت بهداشت معرفی کرد و افزود: در چارچوب این برنامه تلاش می ‌شود تا افراد رفتارهای پرخطر را بشناسند و با راه های پیشگیری و مقابله با آن آشنا شوند.

    صداقت گفت: در همین راستا، هم ‌اکنون وزارت بهداشت با رسانه‌های همگانی، به ویژه صدا و سیما برنامه‌هایی را در جهت افزایش آگاهی مردم درباره ایدز اجرا می‌ کند.

    وی ساخت سریال، تیزرهای تبلیغاتی،انتشار مقالات و انجام مصاحبه در زمینه خطرات ابتلا به ایدز را از برنامه‌هایی ذکر کرد که هم اکنون در جهت افزایش آگاهی و دانش مردم درباره این بیماری انجام می ‌شود.

    صداقت، بحث سالم‌ سازی خون را نیز از دیگر برنامه‌های پیشگیرانه معرفی کرد و گفت: با توجه به آنکه نخستین مورد ایدز از طریق فرآورده‌های خونی وارد کشور شد، این برنامه از اهمیت خاصی برخوردار است.

    وی افزود: هم اکنون سازمان انتقال خون نظارت دقیق بر سالم‌ سازی فرآورده‌های خونی دارد و پروسه رسیدن این فرآورده‌ها به صورت سالم به بیمار، به شدت کنترل می‌ شود.

    شناسایی مبتلایان به ایدز

    این مسئول در وزارت بهداشت، شناسایی مبتلایان به ایدز و همکاری آنان با کارشناسان این وزارتخانه را از دیگر برنامه‌های پیشگیرانه ذکر کرد.

    صداقت، توضیح داد: به دلیل اینکه افراد مبتلا به ایدز به سختی در دسترس هستند، کارشناسان اداره ایدز از طریق سایت‌های مشخص، دانشگاه های علوم پزشکی و کلینیک‌های بیماری های رفتاری، اقدام به شناسایی این افراد می ‌کنند.

    وی گفت: پس از شناسایی این افراد، به آنان درباره خطرات شیوع ایدز و راه های کاهش ابتلا به این بیماری و رفتارهای پُر خطر آموزش داده می‌ شود و از آنان خواسته می ‌شود تا همسانان خود را نسبت به این برنامه‌ها آگاه کنند.

    صداقت افزود: وزارت بهداشت همچنین سرنگ یک بار مصرف، سوزن، پنبه، الکل و کاندوم در اختیار این افراد قرار می ‌دهد و کلینیک‌های بیماری‌های رفتاری را که خدماتشان رایگان است به آنان معرفی می ‌کند.

    رئیس اداره ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت با اظهار اینکه هم اکنون در تمامی استان ها یک مرکز مشاوره بیماری های رفتاری وجود دارد،اظهار داشت: مبتلایان به ایدز می ‌توانند به این کلینیک‌ها مراجعه کرده، از خدمات آن بهره‌مند شوند.

    وی تأمین داروهای مرتبط با ایدز را از دیگر برنامه‌های پیشگیرانه وزارت بهداشت معرفی کرد و گفت که از سال 81 تا کنون به تدریج اعتبارات مورد نیاز برای تأمین داروهای مرتبط با ایدز از ? 18به 40 درصد افزایش یافته است.

    صداقت افزود که تمامی داروهای مورد نیاز برای بیماران مبتلا به ایدز، به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می ‌گیرد.

    این مسئول در وزارت بهداشت با اظهار اینکه مصرف این داروها، حجم ویروس را در بدن کم می ‌کند، گفت: این داروها زمان مرگ بیمار را هم به تأخیر می‌ اندازد.

    رئیس اداره ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت از مدارس به عنوان یکی از محیط های مناسب برای اجرای برنامه‌های پیشگیری از ایدز نام برد و اظهار داشت: امسال با همکاری آموزش و پرورش، بسته‌های آموزشی در زمینه رفتارهای پُر خطر و مهارت‌های زندگی تدارک گردیده که در قالب 60 برنامه، بین دانش آموزان مقاطع متوسطه توزیع می‌ شود.

    وی افزود: وزارت بهداشت به آموزش و پرورش پیشنهاد داده است تا بحث مهارت‌های زندگی را که آشنایی به بیماری ایدز را در بر می‌ گیرد، در برنامه‌های درسی بگنجاند و از این طریق الگوهای فکری و رفتاری دانش آموزان را به سمت و سوی صحیح هدایت کند.

    صداقت، در پایان از تدوین پروتکل ارائه شیرمصنوعی رایگان به مادران مبتلا به ایدز خبر داد و گفت: این پروتکل را دفتر سلامت و جمعیت خانواده وزارت بهداشت تدوین کرده است تا مادارنی که مبتلا به ایدز هستند، برای شیردهی نوزاد خود از شیر مصنوعی استفاده کنند.


        نظرات دیگران ( )

  • ایدز و نابرابری‌ها
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 5:35 عصر

    ایدز و نابرابری‌ها

    بیماری ایدز

    امروزه، زنان بیشترین بار مخرب این اپیدمی را (بیماری ایدز) به ‌دوش می ‌کشند.

    وقتی می ‌دانی که به واسطه خطای خودت گرفتار شرایط دشواری شده‌ای، زندگی سخت می ‌شود، اما وقتی می ‌فهمی که مرگ با کفش‌های دیگری تا پشت در خانه آمده است و تو بی ‌آنکه از او بخواهی دست هایش را از زیر در نشانت دهد، در را باز کرده‌ای، به تمام کفش‌های آشنا بدبین می ‌شوی.

    در سال‌های نخست کشف بیماری ایدز، گروه زیادی از محققان و جامعه ‌شناسان گمان می ‌کردند ایدز بیماری‌ای است که عمدتاً مردان را مبتلا می ‌کند و در سال‌های ابتدایی هم، آمارها نشان می ‌داد زنان کمتر تحت ‌تأثیر این بیماری هستند، اما امروزه، زنان بیشترین بار مخرب این اپیدمی را به‌ دوش می‌ کشند.

    مثلاً در آفریقا، میزان آلودگی زنان جوان به ‌مراتب بیشتر از مردان جوان است. در سراسر جهان نیز وضع بهتر نیست و حداقل نیمی از افرادی که به ‌تازگی به ایدز مبتلا می‌ شوند زن‌ هستند که در این میان افراد کمتر از 24 سال، نزدیک به دو سوم افراد حامل ویروس را تشکیل می ‌دهند. این در حالی است که از سال 1985 تاکنون، آمار زنان بزرگسال مبتلا به ایدز از 35 درصد کل تعداد مبتلایان به 48 درصد افزایش داشته است، همچنین، 60 درصد از مبتلایان به ایدز 15 تا 24 سال را زنان تشکیل می ‌دهند.

    در کشورهای فقیر نابرابری جنسیتی شدیدتر است. در برخی از این کشورها از زنان انتظار می ‌رود بلاشرط، خواسته‌های مردان را برآورده کنند. هنوز دختران جوان بسیاری هستند که به ازدواج نا خواسته زود هنگام تن می ‌دهند و این موضوع آنها را از دستیابی به آموزش کافی و مورد نیاز باز می‌ دارد. از سوی دیگر، در بسیاری از فرهنگ‌ها داشتن اطلاعات جنسی برای مردان ضروری و برای زنان ناپسند شمرده می ‌شود. اگر به این موارد، اجبار به تن فروشی دخترکان کم سن و سال در شرایط بسیار فقیر اقتصادی را هم اضافه کنیم در می ‌یابیم که زنان، قربانیان خاموش این بیماری اند.

    در آسیای جنوبی و جنوب شرقی تعداد زنان آلوده به HIVبه 30 درصد کل موارد رسیده است. مطالعات در کامبوج نشان داده است که 3 درصد مردان شهری و 10 درصد مردان روستایی هم با روسپیان و هم با همسر خود رابطه دارند و این نیز یکی دیگر از مظاهر عدم کنترل زنان بر روابط جنسی شان است که به بالا رفتن آمارهای ایدز در زنان دامن می‌ زند. به این ترتیب حتی کانون خانواده و ازدواج نیز در بسیاری جوامع، ضامن امنیت و سلامت یک زن نیست.

    خشونت علیه زنان نیز یکی از مشکلات جهانی سلامت است که باعث افزایش آسیب پذیری زنان می‌ شود. مثلاً طی چند سال جنگ‌های داخلی کنگو، نزدیک به 40 هزار زن و دختر مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند و از آغاز جنگ تا کنون موارد خشونت و سوء استفاده‌های جنسی در این کشور رو به افزایش بوده است.

    اینها همه از مواردی است که به نابرابری جنسی دامن می ‌زند و آمار زنان مبتلا به ایدز را به رقمی تکان دهنده نزدیک می کند.


        نظرات دیگران ( )

  • داروی جدید ضد ‌ایدز تایید شد
    نویسنده: عظیم جان ابادی سه شنبه 87/2/24 ساعت 5:34 عصر

    داروی جدید ضد ‌ایدز تایید شد

    داروی جدید ایدز

    سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) یک قرص جدید ضد ایدز را  مورد تأیید قرار داد که می تواند گزینه جدیدی برای بیمارانی باشد که به سایر درمان‌ها پاسخ نداده‌اند.

    به گزارش آسوشیتدپرس، شرکت مِرک که سازنده داروی جدید ایسنترس (Isentress) است می ‌گوید :از این پس این دارو در داروخانه‌ها به فروش خواهد رسید.

    ویروس ایدز از سه آنزیم متفاوت برای تکثیر و آلوده ‌کردن سلول‌ها استفاده می‌ کند.

    داروهای بسیاری در اختیار هستند که دو تا از این آنزیم‌ها یعنی پروتئاز و ترانس‌کریپتاز معکوس را هدف قرار می ‌هند.

    ایسنترس اولین دارو از سری جدید داروهاست که سومین آنزیم یعنی "اینتگراز" را مورد هدف قرار می‌ دهند.

    این دارو هنگامی که به "کوکتیل" یا مخلوط سایر داروهای ضد ایدز اضافه شود، می ‌تواند مقدار ویروس ایدز یا  HIV  را در خون پایین بیاورد و به سلول‌های ایمنی مقابله‌ کننده با عفونت کمک کند تا  فعالیت خود را از سر بگیرند.

    HIV به سرعت دچار جهش می‌شود و نسبت به داروهای گوناگون مقاومت پیدا می ‌کند. FDA نیز استفاده از داروی ایسنترس را برای بیماران بالای 16 سال که آزمایش‌ها نشان ‌دهنده مقاومت آنها نسبت به داروهای رایج قدیمی‌‌تر است، مورد تأیید قرار داده است.

    عوارض جانبی این دارو شامل اسهال، تهوع سردرد و خارش است.

    داروی ایسنترس با نام ژنریک رالتگراویر (raltegravir)  دو بار در روز مصرف می‌ شود که در  آمریکا 27 دلار هزینه در بر دارد.

    دو ماه پیش نیز شرکت فایزر توانسته بود یک داروی جدید ضد ایدز به نام سلزنتری (Selzentry) را به تأیید FDA برساند. این دارو از روش دیگری که مهارکردن راه معمول ورود ویروس ایدز به گلبول‌های سفید است، عمل می‌ کند.


        نظرات دیگران ( )

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • ویژه نامه شهادت امام حسن مجتبی با بیش از 100 مطلب
    ادرس جدید سایت
    کپسولهای ترک اعتیاد، بلای جان معتادان
    کتامین
    روشهای نوین ترک سیگار
    [عناوین آرشیوشده]